BIM Akademie 2025: v květnu proběhly soustředěné praxe budoucích architektů a stavařů
- Petr Vaněk
- 18. 6.
- Minut čtení: 2
Aktualizováno: 20. 6.

V období maturit studenti třetích ročníků středních škol absolvují v rámci své výuky povinné odborné praxe. Studenty stavebních průmyslovek nevyjímaje. A právě pro studenty stavebních průmyslovek připravila Odborná rada pro BIM za podpory kolektivních členů dvoutýdenní soustředěné praxe v Kladně a Valašském Meziříčí.
V pondělí 12. května 2025 odstartovala soustředěná praxe studentů Střední průmyslové školy stavební a Obchodní akademie v Kladně, o týden později 19. května byla zahájena soustředěná praxe studentů Střední průmyslové školy stavební ve Valašském Meziříčí. Ani vzdálenost bezmála 400 kilometrů mezi Kladnem a ValMezem nezabránila ve spolupráci na meziškolní úrovni, kdy vybrané přednášky lektorů byly sdíleny mezi oběma místy konání soustředěných praxí.
Během soustředěných praxí v rámci dvou týdenního programu měli studenti možnost si rozšířit obzory v 3D/BIM modelování v různých úrovních podrobnosti a měřítka. Na jedné straně se budeme věnovat problematice 3D/BIM modelování města na úrovni detailu vhodného pro GIS aplikace a na straně druhé na úrovni podrobnosti vhodného pro zpracování zjednodušeného pasportu stavby či dokumentace stávajícího stavu na principech metodiky BIM. Jako zadání pro zpracování dokumentace stávajícího stavu dostali studenti za úkol zpracovat dokumentaci své školy, která byla předem zaměřena pomocí 3D laserové technologie. Na podkladu mračna bodů následně vznikal výsledný 3D/BIM model, který by následně mohl najít uplatnění při správě budovy v rámci Facility Managementu.
Z Kladna do ValMezu a dost možná ještě dál
Letošní ročník BIM Akademie má tak za sebou únorovou Zimní školu v Ostravě a květnové soustředěné praxe v Kladně a Valašském Meziříčí.
Aktuálně se chystá odborná praxe pro studenty SPŠ Zeměměřické v Praze v Troji, která se uskuteční ve dnech 23.-25.6. Letošní ročník BIM Akademie vyvrcholí v září (8.-12.9.) v Pardubicích na Dopravní faktutě Jana Pernera univerzity Pardubice.
Comments